Както съм споделял с някои от вас, появи се неофициална информация, че укрепваща тръбна клетка може да се узакони в КАТ, стига да е одобрена от сертифицираща фирма от рода на Технотест, Декра, ТЮВ и т.н.
Предстои да го проверя допълнително този въпрос, но ако се окаже истина, това променя изцяло концепциата за цялостно укрепване на шасито на жУвотното.
Предизвикателството ще е да се изработи тръбната клетка като се запази интериора на колата и нормалната функционалност на мястото на водача и пасажерските места.
Започвам със задницата:
Въпреки че при жУвотното се налага по-сериозна намеса заради 4-точковото захващане на задния мост от Е34 М5, при всяка Е30-ка гредичката, която е пред легена за резервната гума (и зад задната седалка) е доста слаба (а е част от носещата конструкция) и се нуждае от подсилване. Това подсилване е силно препоръчително ако се минава на твърдо окачване и задължително ако се минава на койловери отзад, като тогава също задължително трябва да се монтира задна разпънка и X, който да стъпва точно на тази гредичка. На същата гредичка се държи и тампона на капака на диференциала, като е добре капака да се модифицира за захват с две уши и два тампона към същата греда.