Дата и час: 21 Апр 2024 02:10

Time zone: Europe/Sofia [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 2
 [ 11 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 19 Авг 2013 21:31 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Напоследък все повече се замислям за генерално укрепване на шасито, щото една, две или дори три кръстачки отдолу няма да решат проблемите с детското шаси на Е30... прекалено слабо е за сериозни нютони и коне.

Понеже в нашата мила родина е забранено ползването на рол кейдж в шосейна кола (поредното малоумие - да забраниш сериозна система за безопасност на пътниците в един автомобил), се замислям за скрита клетка, но не точно рол кейдж, а по-скоро за нещо, което ще елиминира усукването на вече умореното от годините шаси и ще поеме натоварванията от окачването при екстремно положително и отрицателно ускорение, както и натоварването върху него в завои с висока скорост.

Това, което ме накара да се замисля в тази посока е стремежа на жУвотното да събере задния мост с предния, поради което е отпрало на места тунела за скоростната кутия от носещите греди. Което пък ще дойде да рече, че шасито е твърде слабо за сериозни натоварвания, но това си го знаех отпреди.

Проблема се свежда до това да се изработи относително скрита тръбна конструкция (за да се избегнат проблеми с милиционерите), която да поеме натоварванията от измореното и детско шаси на Е30-ката.

Гол скелет:

Изображение

Набързо нахвърляни идеи за укрепването му, без да се нарушава функционалността на интериора (или не значително).

Изображение

Червените линии предвиждат тръба с диаметър около 40 мм, конструкцията ще е разглобяема. Няма да е разглобяема само в точките, в които минава през пода, за да се съедини със синята линия.

Синята линия предвижда тръба с диаметър около 30-35 мм. По принцип това би трябвало да са три разглобяеми кръстачки, които да са под пода.

Зелената линия е разпънка между бомбетата.

Кафявите контури са подсилващи кутии от бомбетата към долната носеща греда.

Според мен, ако се изработи качествено, всичко ще остане скрито и няма да наруши функционалността на интериора.

Липсата на горна част на "клетката" кореспондира директно с безопасността, за там също има определени идеи как да се направи скрит рол кейдж, но е доста по-сложно като изпълнение

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 19 Авг 2013 23:36 
Offline
Dr. Recaro
Аватар

E30: '85 318i + '85 325йе
Местоположение: София/Бургас
Регистриран на: 18 Ное 2012 22:39
Мнения: 1277
В случая ако липсва горната част на ролкейджа, разпънката между бомбетата играе роля на свръзка между най-горните точки на предната част на така нарисувания ролкейдж. Така се елеминира проблема, който обсъждахме вчера. Правилно ли си го мисля или ... :roll:

_________________
"You could roll an E30 in a BMW showroom today and people would think:
Well, they finally got the 1 series right!"


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 19 Авг 2013 23:45 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Горната част на рол кейджа е свързана само със сигурност. И трупа излишно тегло и то високо.
От гледна точка на перформанса (леле, каква дума само :hihi: ) горната част само пречи. Долната част е напълно достатъчна, горе-долу така, както съм я нарисувал, за да осигури здравината на шасито и адекватността му спрямо твърдо, спортно окачване.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 20 Авг 2013 00:18 
Offline
Кумът
Аватар

E30: 92' E30 M40 cabrio
Регистриран на: 28 Сеп 2012 10:49
Пол: Мъж
Мнения: 640
Според мен ако направиш кейдж и го облечеш по адекватен начин за да се прикрие няма да имаш проблем пред властите. А и те като чуят ТДто от далече ще го познаят по друга причина.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 20 Авг 2013 09:07 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Както и да "обличаш" кейджа, винаги ще си личи горната част и то отдалеч (което ще накара заптиетата веднага да подскачат със слънчоглед в ръка и ще предизвика нездрав интерес относно причината за кейджа).
Освен това, ако е изпълнен по хомологация, влизането и излизането от колата става приключение, а за хора с наднормено тегло - трилър.
Може да се направи "вградена" горна част от тръби с по-малък диаметър, но от сериозен материал, като например неръждаема стомана, която да е скрита, но изисква много разправия.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 20 Авг 2013 19:29 
Offline
Rework

E30: М42
Регистриран на: 23 Окт 2012 23:51
Пол: Мъж
Мнения: 398
само,че при тия долни разпънки, гърнетата ще се влачат по земята ...
замисли се ...

_________________
Няма невъзможни неща, има малоумни хора !

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 20 Авг 2013 19:46 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Едва ли...
Все си мисля, че не си спомням да съм те виждал под жУвотното да го оглеждаш отдолу, но щом казваш... :hihi:

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 20 Авг 2013 20:31 
Offline
Dr. Recaro
Аватар

E30: '85 318i + '85 325йе
Местоположение: София/Бургас
Регистриран на: 18 Ное 2012 22:39
Мнения: 1277
Между другото, днес докато прехвърлях снощния разговор в главата си, осъзнах една тъжна истина - ако ще има скрита конструкция в колонките, варианта да се запази шибедабъла отпада. Неговите дренажни тръби минават на място, където се предполага да влезе друг вид тръба.

_________________
"You could roll an E30 in a BMW showroom today and people would think:
Well, they finally got the 1 series right!"


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 20 Авг 2013 20:51 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Мда... прав си. :thumbsup:
Затова шибедаха се принася в жертва на олтара на тунинга... :hihi:
И без това ме дразни факта, че механизЪма му тежи доста и то горе високо.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 25 Авг 2013 16:01 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Преди:

Изображение

След:

Изображение

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 2
 [ 11 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Time zone: Europe/Sofia [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade